Въпреки свитото потребление големите вериги ще продължат да откриват хипермаркети у нас, показва проучване на "Капитал Daily". В същото време обаче компаниите ще продължат за закриват губещи обекти.
Преди седмица Delhaize group обяви, че закрива шест от магазините си.
По данни на Planet Retail в момента у нас има 1 900 хипермаркета, супермаркета и дрогерии. Прогнозите са, че броят им ще расте с 6-7 на сто годишно като през 2016 г. те ще станат 2 600.
Съотношението между тази, наречена модерна форма на търговия и традиционната – чрез малките квартални магазини, се очаква да достигне 50:50 след няколко години, коментира пред изданието Кристоф Шулте от "МЕТРО кеш енд кери България".
През тази година Kaufland планира да открие магазин в столичния квартал "Слатина", строи се хипермаркет в Бургас, предстои и в Плевен. Carrefour планира да открие магазини в София и Плевен. Picadilly планира 15 нови загазина, 14 нови обекта ще има "Т-маркет", а СВА – поне 5.
От "Фантастико" коментират, че не планират да затварят магазини, а се интересуват от всички нови възможности за отваряне на нови обекти.
Нови площи за наемане, за да открият новите си обекти от типа – удобни магазини в близост до клиента.
Потреблението на домакинствата е с ръст от 2.9 на сто през последната година, показват данни на GfК.