У нас се купуват все повече нови автомобили

Getty Images/Guliver (aрхив)
share

През октомври регистрацията на нови пътнически автомобили в Европейския съюз (ЕС) отбеляза слабо понижение на годишна база, но в същото време данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) отчитат пореден добър растеж при продажбите на нови автомобили в България, предаде БНР.

Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в ЕС се понижиха с 0,02% на годишна база (спрямо октомври 2015-а) след растеж със 7,2% през септември, отбелязва ACEA.

Първото, макар и символично понижение от три месеца насам, се дължи в най-голяма степен на спад на регистрацията на нови автомобили в Германия (понижение с 5,6%) и във Франция (с 4,0%), като в същото време продажбите в Италия нарастват с 9,7%, в Испания – с 4,0% и в Обединеното кралство – с 1,4 на сто.

За първите десет месеца на настоящата година обаче регистрацията на нови автомобили на Стария континент се повишава със 7,2% (спрямо същия период на 2015 година) до общо 12 348 502, като само в рамките на октомври бяха регистрирани 1 104 506 нови автомобила – малко под 1 104 711 година по-рано.

Според същото проучване на ACEA продажбите на нови автомобили в България нарастват през октомври с 9,4% до 2123 броя от 1941 броя година по-рано. За периода януари – октомври на настоящата година регистрацията на нови автомобили в България се повишава с 9,5% до 20 832 броя спрямо 19 022 броя през същия период на 2015 година.

Продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика. Поради тази причина данните за октомври представляват смесен сигнал за икономическото състояние на ЕС в началото на последното тримесечие на годината и сякаш потвърждават за продължаващ муден растеж на икономика на Стария континент.

Относително добър растеж в ЕС през октомври бележат единствено продажбите на нови автомобили на италианската компания FCA Group (с 6,9%) и на немските концерни Daimler (с 6,1%) и BMW Group (с 3,3%), докато продажбите на двете водещи френски автомобилни компании PSA Group (производител на Peugeot и Citroen) и Renault Group (производител на Renault и Dacia) се понижават съответно със 7,2% и с 1,8 на сто.

В същото време известно влошаване отчитат и продажбите на нови автомобили на компанията "Фолксваген", като те се понижават през октомври с 1,7%. Най-солиден спад с 11,9% и със 7,9% бележат регистрациите на нови автомобили от марките Porshe и Volkswagen, докато продажбите на марките Audi, Skoda и Seat се повишават през октомври съответно с 2,3%, с 4,5% и с 12,4 на сто.

Въпреки че "Фолксваген" продължава да бъде най-големият автомобилен производител на Стария континент, негативните ефекти от мащабния скандал, свързан с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от неговите дизелови автомобили, се изразяват най-вече в продължаващо намаляване на дела на компанията в европейския автомобилен пазар през десетия месец на годината до 24,7% от 25,1% през октомври 2015 година. В рамките на първите десет месеца на годината делът на компанията "Фолксваген" на европейския автомобилен пазар се свива до 23,9% от 24,9% през същия период на предходната година.

Водещи новини

Още новини