Сайтът за видеосподеляне YouTube дава начало на партньорската си програма в България, като по този начин потребителите в страната, които качват клипове в онлайн платформата, ще могат да печелят от реклами.
По същото време миналата година YouTube обяви, че отваря вратите си за българските рекламни агенции да пускат свое съдържание и така да се купува реклама от страната, която да се предлага на местните потребители. Докато това даваше възможност само за агенциите и компаниите, които искат да рекламират, да ползват пълните възможности на YouTube, хората, които пускат съдържание в платформата, не можеха да монетизират своите клипове.
"В момента има над 1 млн. канала от повече от 30 държави, които генерират печалба чрез партньорската програма на YouTube. Щастливи сме, че българските създатели на съдържание най-накрая могат да се включат в тази програма и ние ще вложим много усилия да им помогнем да изкарват пари от тяхното съдържание, да се развиват, да подобряват своите умения и креативност, както и да създават връзки и да работят заедно с други партньори", коментира Парис Чайлдрес, мениджър "Бизнес развитие" на Google за България, в прессъобщение, разпространено до медиите.
Със стартирането на партньорската си програма в България Google (собственикът на YouTube) дава възможност именно за това. Според официалното прессъобщение сега българските създатели на съдържание ще могат да увеличават обхвата на зрителите на своите клипове, да ги монетизират и други.
Рекламите
Присъединяването към партньорската програма на YouTube ще позволи на потребителите да получават пари от съдържанието, което качват, което става чрез реклами. Сайтът не задължава партньорите си да предоставят съдържание ексклузивно, т.е. те могат да го разпространяват и печелят от него и чрез други платформи.
В YouTube има два основни вида реклами – контекстуални, това са квадратчетата с текст, които се появяват върху клиповете, и preroll, което са видеореклами преди началото на клипа. При първия вид цената се определя на клик върху текста. Вторият е рекламата, която се зарежда, преди да започне видеосъдържанието, което искате да гледате, и може да бъде пропусната след 5-ата секунда чрез Skip бутона. Тя се таксува единствено когато видеото се изгледа напълно или се стигне до 30-ата секунда (в случай че видеото е над 30 секунди). Доскоро българските потребители не можеха да монетизират своите клипове. Някои от тях заобикаляха проблема, като регистрираха своите акаунти в страни, където партньорската програма беше налична.
Другите предимства
Програмата разполага и с други предимства, от които могат да се възползват партньорите. Те получават достъп до редица ресурси и инструменти, които YouTube им предоставя, за да изградят своите онлайн канали и да привлекат повече аудитория. Такива например са Creator Helpbook, Creator Academy и Creator Hub, те улесняват разработването на клипове, подобряват качеството им и др.
Друг полезен инструмент е YouTube Analytics, който предоставя подробна статистика и помага по-лесно на потребителите да следят представянето на своя канал, отделните клипове, както и какви приходи са спечелили.