Фалити или обединения на хранителни вериги, които работят у нас, очаква Милош Ристич, изпълнителен директор на "Карфур" за България, пише в. Стандарт.
Пазарът не се разраства, а има голям брой играчи на него, невъзможно е да оцелеят всички и някои ще отпаднат, коментира той. По негово мнение същите процеси ще текат не само в така наречената модерна търговия, но и при традиционните търговци. Най-вероятно ще станем свидетели на обединения на различни по-малки търговци - бакалии, пекарни, специализирани магазини от един и същи район, каза Ристич. Като цяло обаче пазарът у нас според него се развива добре, стабилен е за разлика от този в съседни страни.
Ристич даде пример с родната си Сърбия, където безработицата е 28%, а пазарът се свива с 12-13 на сто годишно. У нас пък кризата и увеличената безработица води до друга тенденция. Хората започват да пазаруват на промоция. Оборотът на продукти в акция се е увеличил двойно през последните две-три години, отчита Ристич. Компанията обмисля да започне кампания, в която да раздава безплатни закуски за учениците, съобщи Агелики Мотсаку, директор комуникации и социални дейности. Засега обаче все още се обсъждат детайлите и възможностите за подобна дейност, заяви тя. В Гърция чрез социални кухни фирмата доставя храна и всичко необходимо на 600 семейства, допълни Мотсаку.