Американският хранителен гигант Kraft Foods съобщи, че се разделя на две публично търгувани компании.
В едната остава бизнесът за производство на храни и закуски, чиито годишни приходи са около 32 млрд. долара.
Другото звено е магазинната мрежа на компанията в Северна Америка. Приходите на тази компания възлизат на около 16 млрд. долара годишно.
През последните години компанията променя насоките си и започна географска експанзия, разчитайки основно на производството на храни. Kraft направи серия от големи покупки, сред които покупката на звеното за производство на бисквити LU от Danone, както и шоколадения гигант Dadbury.
От Kraft коментират, че разделянето на бизнеса ще доведе до редица преимущества, сред които например е, че и двете звена ще могат да следват своите приоритети пред развитието си.
Всяка от тях ще може да инвестира средствата, които получава в бъдещото си разрастване, допълват от компанията.