Реклами вече и в БНТ

share

Остава забраната за позициониране на продукти в предавания с религиозна тематика и новинарските емисии.

Това предвиждат промените в Закона за радиото и телевизията, приети на първо четене от парламента.

Продуктовото позициониране е вид реклама, при която марка стока или услуга е включена в сюжета на филм или на радио, или телевизионно предаване.

Абсолютната забрана за БНТ да няма право на продуктово позициониране в предаванията си я поставя в неравностойно положение в сравнение с останалите национални телевизионни медии. Това посочват в мотивите си вносителите на промените - Таня Димитрова от ГЕРБ и група народни представители.

Собствените приходи на БНТ от реклама представляват под 10% от разходите на БНТ.


При намалена субсидия и невъзможност да се привлича допълнителен финансов ресурс телевизията ще работи в условия на невъзможност да покрива изискванията за качество на сигнала, качество на продукцията, политика за привличане на качествени кадри, пише в мотивите.

Общият очакван ефект от предложението е от 10 до 16 млн. лева.

Водещи новини

Още новини