Конкурсът Digitalk&A1 Awards’2023, на който А1 е съорганизатор, отличи най-добрите проекти за иновативно използване на технологични решения, реализирани през 2022 година. Победители в надпреварата са Инвестбанк – в категория „ИТ решение, внедрено в организация“, Swipe.bg за „Вътрешно решение“, и Агровар за „Стартъп“. Специалната награда на организаторите беше присъдена на платформата FoodObox.
Във второто издание на конкурса участваха 51 проекта, които бяха оценени по специално разработена от Price Waterhouse Cooper методология, основана на четири основни критерия: „Стратегия и визия“, „Имплементация, ефективност и резултати“, „Иновативност и креативност“ и „Въздействие и перспективи за развитие“. В журито се включиха опитни лидери в сферата на иновациите, представители на бизнеса, академичните среди, организациите с нестопанска цел, стартъп общността и др.
Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1 България, коментира: „С конкурса DigitalK&A1 Awards даваме поле на най-иновативните технологични решения, както сред големите, така и сред средните и малките компании. Вярвам, че заслуженото признание, което създателите на иновативни технологични проекти получават, е вдъхновение и за други компании да се възползват от възможностите на технологиите. Това се потвърждава и от факта, че в настоящото издание броят на кандидатите е близо два пъти по-висок от миналата година.“
Михаил Семерджиев, старши мениджър „ICT услуги“ в А1 България и член на журито на Digitalk&A1 Awards, заяви: „С участниците в конкурса споделяме общи цели, по същия начин, както децата искат да пораснат, а тийнейджърите – да станат възрастни, хората в бизнеса се стремим към растеж, ефективност и устойчивост на своите компании. Целенасочените усилия да ставаме все по-големи, по-добри и по-успешни са в същността на всеки бизнес. Радвам се, че платформата на DigitalK&A1 Awards изгражда общност от хора с новаторско мислене и бизнес нюх към технологиите. Всички те носят в себе си искрата на иновациите и вярвам, че ще видим още техни проекти в следващите години, защото бизнесът, обществото и хората в България се нуждаят от лидери като тях, които насърчават технологичните промени и прогреса.“
Отличеният проект с най-висок резултат в категория „ИТ решение, внедрено в организация“ е услугата Мултибанкинг, която дава възможност на клиентите на „Инвестбанк“ да управляват банковите си сметки от различни финансови институции, използвайки дигиталните платформи на банката. Комуникацията с различните финансови организации се осъществява в защитена среда през унифицирана връзка, разработена и поддържана от IRIS Solutions. Разработката в интернет банкирането e дело на „БС Технолоджис“.
В категория „Вътрешни решения“ първо място в конкурса получи Swipe.bg - първата българска платформа, която улеснява обратното изкупуване на смартфони. Новата ѝ версия, надградена през 2022 година, автоматизира заявките за продажба, интегрира работата навсички партньори и работи с платежната система на PayHawk. В резултат, процесът по обслужване на клиенти е подобрен, осигурена е бърза ликвидност и е постигнат цялостен контрол и проследимост на инвентара.
Победителят в категория „Стартъп“ е проектът „АгроВар“, който анализира огромно количество фактори, за да даде индивидуални препоръки за всяко земеделско поле. Стартиращата компания Agrovar AI Cover Crops tool използва изкуствен интелект с невронна мрежа, за да анализира над 2 000 000 информационни точки. Те предоставят информация за климата и температурата, почвени анализи и агрономически данни, специфични за всяка обработваема земеделска площ. Целите на решението са да помогне на повече агропроизводители да вземат правилните решения, специфични за техните стопанства, при преминаването към регенеративно земеделие.
Специалната награда на организаторите беше връчена за мобилното приложение FoodObox, което свързва крайните потребители със собствениците на заведения и магазини, които продават с отстъпка останалата в рамките на деня храна. Чрез приложението клиентите могат да разгледат карта с обектите с непродадена храна, която се предлага с поне 40% намаление. Мисията на проекта е да се пребори с разхищението на храна. Приложението помага на над 400 бизнеса в по-големите български градове да намалят брака си.
(в материала има продуктово позициониране)