Безусловното лидерство на БНТ трябва да бъде в журналистиката и българските продукции, каза Венелин Петков пред Съвета за електронни медии (СЕМ) в третия етап от конкурса за генерален директор на БНТ. „Важно е за всички нас като граждани, като професионалисти да върнем журналистиката в българския национален ефир. Журналистиката изчезна от българския национален ефир последните две години. БНТ е призвана да я върне там“, коментира Петков.
Той определи обществената телевизия като „спящ великан, който е крайно време да се събуди“. По думите му, никой в бранша не гледа на БНТ като на конкурент. „В най-добрия случай - като на партньор, което е време да се промени. БНТ трябва да води пазара, а не да се крие зад думите за обществената си функция и за това, че не трябва да бъде конкурентен играч. Напротив“, допълни Петков.
Той каза още, че мисията на телевизията включва и да направи прехода от линейно към дигитално разпространение без да губи по-възрастната аудитория и без компромиси със съдържанието в интернет.
„Телевизията не е просто едни канали, които хората гледат линейно. Когато става дума за младата аудитория. Това са хора, които изобщо не гледат линейна телевизия. Те гледат телевизионно съдържание, но на други платформи. Тоест, за тях телевизорът е технология от миналия век и от тях не можем да очакваме, че ще ги привлечем обратно да гледат линейна телевизия. Те трябва да бъдат търсени другаде. Трябва да направим синергия на платформите“, коментира Петков.
По думите му, обществената телевизия в момента не е прозрачна организация и се води от „цар, подкрепен от управителен съвет“.
Венелин Петков предлага БНТ1 да е политематичен канал, БНТ2 да е информационен, БНТ3 – спортен, а БНТ 4 – обзорен, който да предлага онлайн стрийм. БНТ2 и БНТ3 не трябва да бъдат ефирни, а кабелни, каза също Петков. „Те биха имали точно толкова голямо разпространение сред аудиторията изпълнявайки по този начин мисията на националната телевизия, колкото и ако ги държим на мултиплекса плащайки милиони на годишна база“, допълни той.