Преди броени дни в Австралия беше приет спорен закон, задължаващ технологичните гиганти да плащат на медиите за публикуването на новинарско съдържание. Все още обаче в безпрецедентната битка не се знае кой е победител.
Очаква се двете водещи компании в дигиталния сектор - Гугъл и Фейсбук, да инвестират милиони в споразумения за ползване на местно съдържание. Договорката между гигантите и местни медии всъщност предотврати намесата на държавата. Това коментира пред Радио София Александър Ненов, интернет предприемач.
Смята се, че този ход в Австралия ще доведе до регулация на социалните мрежи по целия свят.
Ако те няма в Гугъл, значи не съществуваш. Тази стара „максима“ вече важи и за Фейсбук. Медиите формират приходи от трафик. А всъщност споменатите интернет гиганти са своеобразен посредник, чрез който медиите си осигуряват допълнителен солиден трафик. Освен тези две страни, печели и третият – потребителят.
Според австралийските власти взетото решение ще гарантира, че новинарските компании получава справедливо възнаграждение за труда си. Какъв беше „урокът“ на Фейсбук? Той спря споделянето на медийно съдържание и трафикът спадна с над 80 процента.
Според Ненов това решение няма да доведе до стихване на фалшивите новини, а напротив. Става дума за добре рафинираните фалшиви новини, които са в контекст на истински, което води до доверие и друго внушение, обясни интернет експертът.
Договорката няма да носи приходи на авторите на качествено съдържание, за съжаление, целта ѝ е да се избегне държавната регулация.