Франция рекламира туризма си с южноафрикански снимки

share

Безочлива френска туристическа кампания, целяща да привлече британци през Ламанша по време на Олимпиадата, постигна силен обратен ефект, след като бе изобличена в използването на снимки от плаж в Южна Африка, представяйки ги за кадри от френското крайбрежие, предаде Телеграф.

Популярната рекламната кампания включва снимки на локации
, представени като френски, в съчетание с „хумористични” олимпийски лозунги, пише actualno.com.

Френските туристически босове са изхарчили повече от половин милион британски лири за облепване с плакати на цялото лондонско метро и публикуване на скъпи рекламни материали в британските вестници. За тяхно нещастие обаче, в два от рекламните плакати са използвали снимки от плаж, отдалечен на близо 9000 км - в Кейп Таун, Южна Африка.

Грешката е забелязана от лондонския моден фотограф Брадфорд Бърд, съвсем случайно израснал в предградие на Кейп Таун – Llandudno.

На фалшивия плакат е показано семейство, тичащо щастливо по пясъка, и слоган, гласящ: „Спринтът приключва на френското северно крайбрежие”.

Кръстен на морския град в Северен Уелс, южноафриканският квартал Llandundo е един от най-престижните предградия на Кейп Таун, известен с грандиозния си плаж и невероятните условия за сърф.

Само няколкостотин скъпи вили са сгушени до девствения плаж с ослепително бял пясък, граничещ с характерните гранитни скали.


Една от тези скали, наречена "Гат", наподобява голяма колона, ясно различима на плаката, привидно представящ крайбрежието на Северна Франция.

Въпреки, че г-н Бърд не забелязва това, снимка на ослепителния плаж в Llandudno изглежда е била използвана и във втори плакат за друг френски регион по Средиземноморското крайбрежие.

След като биват предупредени за допуснатата грешка, шефове на туризма във Франция масово премахват снимката на „Северното френско крайбрежие” от своя уеб сайт: www.gotofrancenow.com. Въпреки това се оказва твърде късно да бъдат променени билбордовете и рекламите във вестниците, в които въпросният кадър остава.

Преди да бъдат алармирани за проблема, френските туристически власти се опитват да „измият ръцете си” за допуснатата визуална грешка, твърдейки, че тя контрастира единствено по „хумористичен” начин със спецификата на олимпийските събития, провеждащи се оттатък Ламанша.

Британската рекламна агенция, създала рекламата, се извини за грешката.

Управляващият я директор Стив Търтън заяви, че това е било „проста и непреднамерена грешка”.

Той обясни, че изображенията са взети от източници на 3000 снимки на френските плажове. При опит за търсене в тези 3000 изображения, случайно са били включени и изображения от цял свят, каза той.

Той каза, че вече е уведомил за проблема организацията Advertising Standards Authority, регулираща рекламния сектор на Острова, пред която е заявил, че ще замени неверните изображения възможно най-скоро.

"Ние вече променихме снимката на Северна Франция, в процес на подмяна е и снимката на средиземноморския бряг", каза той.

"Снимките на локациите идваха от същия източник, затова нямахме причина след заменянето на първата, да не помислим и за замяната на втората. Очевидно трябва да бъдат въведени системи, които да гарантират, че това никога няма да се случи отново.”

Френската маркетингова организация Atout France обаче изненадващо се покри след запитване за коментар по случая.

Водещи новини

Още новини