Личностното развитие да стане централен фокус в училищното образование – тази идея подкрепя социалният антрополог Харалан Александров, който бе гост тази събота в предаването „Факторът Кошлуков” по TV7.
Училището трябва да поеме грижата за личностното развитие на децата и това е най-силният коз на новия закон за образованието, е позицията на Александров. Той открои като положителни практиките за закриване на заведенията за деца със специални потребности, както и преминаването в по-горен клас с двойка по един предмет.
В спора „за” и „против” проектозакона се включиха също заместник-министърът на образованието Милена Дамянова и председателят на парламентарната комисия по образование Огнян Стоичков.
По думите на Милена Дамянова, сред основните предимства на законопроекта са правилата за поведение в клас, както и етичният кодекс, който предстои да се въведе в училищата.
Според депутата Огнян Стоичков законът е пълен със смели идеи, за които няма финансова обосновка, например: започването на училище от 4-годишна възраст и целодневното обучение до 7-и клас.
По повод спорната тема за преминаването с двойка в горен клас, заместник-министърът на образованието поясни, че поправката касае единствено прогимназиалните класове. Тя поясни, че необходимо условие за това е общ успех минимум добър (4) по останалите предмети. По този начин се щади достойнството на дете с двойка по физическо, подкрепи тезата Александров.
Новият закон въвежда увеличаване броя на учебниците, от които учителите ще избират да преподават, както и организация и лицензиране на частните образователни структури.
Харалан Александров: Личностното развитие е най-силният коз на проектозакона за образованието
- 18.02.2012 | 16:11
- 2507