Прогнозата бе направена от експертите от Съвета за електронни медии Даниела Жукова и Румян Петров вчера по време на откриването на Международния медиен фестивал в Албена MEDIAMIXX’11.
Още повече че в това време трябва да текат и клипове с търговски реклами на различни видове марки, обясниха експертите, пише "Монитор".
Според тях проблемът би се разраснал при евентуални избори 3 в 1, тъй като броят на кандидатите би се увеличил, а радиата и телевизиите трябва да се стремят да представят клиповете на максимално много от тях.
Едно от решенията е разделяне на клиповете на кандидатите за президент и кметове от политическата хроника, коментираха участници на форума. Необходимо е и въвеждането на дефиниция за т. нар. политическа реклама в нормативните актове.
Медиите да бъдат капитанът по време на излъчването на предизборните кампании, призова председателят на СЕМ доц. Георги Лозанов.
Според него отразяването им трябва да бъде по-близо до журналистиката и по-далече от рекламата. Друг основен принцип е кандидатите да се представят като публични лица, а не със сцени от лайфстайла им, коментира Лозанов.