Повече от половината американци казват, че плащат за новини

Gettyimages
share

Малко повече от половината пълнолетни американци признават, че редовно плащат, за да получават новини. Правят го чрез абонаменти за вестници или списания, чрез приложения за електронни устройства или чрез парични дарения за обществени медии, твърди екипът на "Медия инсайт" - проект за сътрудничество между Американския институт по печата и Центъра за публични проучвания към Асошиейтед прес.

За новини плащат и около 40 процента от хората под 35-годишна възраст, макар че те по-рядко от поколението на своите родители да се абонират за новини.

Проучването констатира, че по-младите хора е по-вероятно да посочат като причина да се абонират желанието да подпомогнат някоя новинарска медия. От друга страна, младежите, които не плащат, за да получават новини, много по-често казват, че просто не ги интересува съдържанието, което се продава.

Една четвърт от хората, които признават, че редовно намират начини да свалят новини от информационни източници без да плащат, казват, че са готови да плащат най-малкото умерена цена за тази информация, ако трябваше да го правят.

Живеещият в Чикаго Джон Ашфорд е абонат на няколко новинарски сайта. Той каза, че истината за една полицейска стрелба близо до мястото, където живее, вероятно би останала скрита, ако не бяха репортерите, разровили се в тази история. "Хората нямат нито време, нито пари, да разследват такива неща. А някой трябва да го прави", добави той.

Почти един от всеки петима американци дарява пари на най-малко един медиен източник с нестопанска цел, като публична телевизия или радио, или дигитален новинарски сайт, като ПроПублика например, констатира проучването.

Вестник "Ню Йорк таймс" също вижда бавен, но стабилен ръст на своите абонати в интернет. Те са били 406 000 в края на 2011 г., а в края на 2015 г. - вече 1,09 млн. През 2016 г. броят им е скочил до 1,85 млн., съобщават от редакцията. Дори и преди следизборната полемика около т. нар. фалшиви новини, вестникът спечели на онлайн версията си нови абонати, загрижени за надеждността на някои публикации, които са видели по интернет. Вместо просто да хвалят продукта, който абонатите биха получили, мениджърите на "Ню Йорк таймс" съсредоточават рекламната си кампания върху мисията му като новинарска организация и върху значението на качествената журналистика. Една от тези реклами илюстрира опасностите, които дебнат един фотожурналист, отразяващ конфликта между иракските сили и джихадистите от "Ислямска държава".

"Ню Йорк таймс" признава и значението на изграждането на специални отношения с абонатите, вместо просто да се търси начин една конкретна статия да бъде прочетена от колкото се може повече хора. Три четвърти от абонатите на вестници казват, че те четат главно печатните издания, а 21 процента - онлайн версиите, констатира проучването.

Най-важната причина, поради която хората решават да се абонират, е, защото са убедени, че една новинарска медия отразява по най-добър начин новините, от които те се интересуват.

Проучването е извършено през февруари и март, като са били анкетирани - по телефона или в интернет - 2199 американци, избрани произволно, но представително за населението на САЩ, отбелязва БТА.

Водещи новини

Още новини