6 алтернативи на You Tube, от които можете да печелите пари

Getty Images
share

От доста време насам да си ютюбър е синоним на кибер звезда, дигитален успех и пари. Близо една трета от всички интернет потребители в света (около един милиард души) използват YouTube в повече от 88 страни, пише ВВС.

Платформата за видеа постига растеж с гигантски крачки. Според статистиката на Google приходите на компанията са се увеличили с 50% на годишна основа. Поради това You Tube реши да въведе нови норми за хората, които искат да забогатеят от платформата.

“За милиони хора създаването на видеа в You Tube е не просто творческо бягство, а източник на приходи“, казва Ариел Бардин, вицепрезидент на YouTube. “Днес на платформата има повече създатели на видеа отвсякога. Но започваме да наблюдаваме случаи на злоупотреба, при които някои хора копират оригиналното съдържание на други, за да извлекат печалба“, допълни тя.

За да разреши този проблем и да го предотврати, You Tube реши, че от 6 април каналите с по-малко от 10 000 посещения няма да могат да публикуват реклами във видеата си. Компанията се надява чрез тази мярка да преодолее кризата на доверие на някои от рекламодателите й и да контролира по-добре съдържанието, което публикуват членовете й.

Но ако тези нови норми не ви вдъхват доверие или сте един от създателите на съдържение с по-малко посещения, съществуват алтернативи. Ето някои от тях.

1.Vimeo

Vimeo се разрасна много от създаването си през 2004 г. и може да се каже, че е нещо като „артистичния братовчед на You Tube”. Тази платформа за качване и съхраняване на дигитални видеа позволява на творците да публикуват съдържание с високо качество и да го споделят със своите 280 милиона потребители месечно, според последната статистика от юли 2016 г.

От 2012 г. платформата позволява на членовете си да печелят пари по два начина: Tip jar – позволява да получавате директни дарения от потребителите (около 15% от тях остават за Vimeo), и pay to view – тази опция задължава потребителите да плащат за съдържанието ви.

През 2013 г. платформата въведе нов инструмент - Vimeo on demand, за да могат създателите на съдържание да продават видеата си на платформата.

Прочети повече ТУК.

Водещи новини

Още новини