Рекламен клип, насърчаващ мъжете в Индия да помагат в домакинската работа, се превърна в най-ефективната реклама в света, показва ново проучване.
"Споделете труда" - реклама на марката препарати за пране Ariel, е удвоила продажбите - както по отношение на стойността, така и по отноешние на броя им, сочи проучването на компанията WARC. Над 1.5 милиона мъже в Индия са обещали да помагат активно с домакинската работа.
Procter and Gamble, която притежава марката Ariel, е рекламодател номер едно в света, според WARC, с пет рекламни кампании сред първите 100.
Други рекламни кампании, които попадат в челната десетка, включват реклама за абонамент за изданието The Economist на рекламната агенция Proximity London, която е донесла доходност върху инвестиция в размер на 25 към 1, както и поредица от реклами на австралийската компания за плувни басейни Narellan, която е използвала данни, за да таргетира хората в моменти, в които е най-вероятно да си купят басейн.
Това е довело да 23% ръст в продажбите. С печеливши кампании в челната десетка могат да се похвалят още Apple, Always и британската верига универсални магазини John Lewis.
От WARC са изготвили класацията, след като са анализирали над 2 000 рекламни кампании от цял свят, в партньорство с Кингс колидж Лондон.
Ето и кои са 10-те най-ефективни рекламни кампании в световен мащаб според WARC:
1. Ariel, Индия
Виж останалите ТУК.