Лошо се използват европарите за медийни кампании

share

Европейските пари, които се отделят за комуникационни кампании и за популяризиране на оперативните програми чрез медиите, се усвояват неефективно. Това каза министърът по еврофондовете Томислав Дончев пред участниците в Седмата световна среща на българските медии в Холандия.

В дискусия на тема: "Медии и европари" Дончев акцентира върху факта, че информационните материали за усвояването на европарите са за сметка на аналитичните материали в медиите, а българите продължават да не са наясно за какво се харчат европейските средства.

Медиите се фокусират върху законосъобразността, а не върху целесъобразното харчене на пари, каза Дончев и даде примери със законно построен басейн, който общината няма бюджет да напълни с вода: Има такива случаи. Билборд на оперативна програма "Регионално развитие" и зад него срутена сграда или пък билборд на програма за развитие на селските райони, зад които има пустеещи земи.

Твърде често европейските пари отиват в медии, които не покриват и един процент от аудиторията, каза генералният директор на БНР Валерий Тодоров.

Един от проблемите в използването на европарите е липсата на мониторинг върху ефекта, който се постига чрез медиите.

Водещи новини

Още новини