Манипулирани и неточни рейтинги отблъскват рекламодатели от телевизиите, насочват се към онлайн меди

share

Нова телевизия и БТВ пак се изпокараха за рейтинги.

В нощта на финалите на "Big Brother all stars" и "Сървайвър: Камбоджа" и двете медии се обявиха за победители. Според данните на ГАРБ в решаващия момент "Сървайвър" е бил гледан от 1 500 000 души, а според "Медиарисърч" "Биг брадър" е бил гледан от 31.3 % от зрителите в активна възраст.

С оглед на тотално изкривените рейтинги, много от тв рекламодателите планират да се отдръпнат от телевизионната реклама и да се преместят в онлайн медиите, поради точните метрики в реално време.

Ето и пример за това, как двете телевизии се обявиха за победители в понеделник вечерта.

БТВ:

Драматичните събития и резултатите от гласуването проследиха близо 1 200 000 зрители. В пика на зрителския интерес риалитито е гледано от почти 1 500 000 души. Аудиторният дял на финалния епизод е близо два пъти по-висок от този на риалити шоуто по Нова ТВ, излъчено в същия часови интервал. Survivor Камбоджа убедително печели битката за зрителското внимание, като най-висок резултат постига сред младите зрители на възраст 18-34 – 46.3% аудиторен дял, което е два пъти по-висок резултат от Нова телевизия. Сред възрастовата група 18-49 "Survivor: Камбоджа" е с 41 % аудиторен дял срещу 25,1 на Нова телевизия.

Нова телевизия:

Грандиозният финал на Big Brother All Stars през изминалата вечер събра 31.3 % от зрителите в активна възраст (18-49 г.) пред малкия екран. По данни на независимата международна пийпълметрична агенция Nielsen (Mediaresearch), Нова е най-гледаният телевизионен канал в слота на предаването, като в същото време втората телевизия в класацията отчита дял от 26,5%.

Тази година форматът Big Brother празнува 10 години в българския телевизионен ефир. За тези десет години в ефира на Нова бяха излъчени пет сезона на Big Brother, един от които семеен, шест сезона на VIP Brother и три сезона All Stars. Третият сезон на Big Brother All Stars, чийто финал беше вчера, отчита рекордно висок дял от зрителската аудитория – средно 30% за целия сезон, което е чувствително повече от предходните две издания.

Освен рекордната стойност за третото издание на Big Brother All Stars, ВИП Brother „Образцов дом” е най-гледаният VIP сезон за последните три години. Излъчените от 20.00 ч. епизоди тази година привличат средно 31% от телевизионната аудитория (18-49 г.). Второто по зрителски интерес риалити за тази есен – Survivor, отчита значително по-нисък дял от зрителската аудитория – средно 23%, спрямо двата поредни сезона на Big Brother излъчени през есенния телевизионен сезон.

Водещи новини

Още новини