Медийният интерес към ЕП се е увеличил

share

Увеличаване на медийния интерес към теми, свързани с Европейския парламент, се отчита за периода април-юни 2013 г., съгласно данните от втория специализиран мониторинг за отразяването на дейността на ЕП в българските медии.

Мониторингът бе представен на 11 юли пред журналисти и експерти. Той е част от пилотния проект „Европейският парламент в българските медии“, реализиран от Информационното бюро на ЕП в България и Фондация „Медийна демокрация“, предаде съобщи пресслужбата на ЕП.

Наблюдаваните медии в изследването включват национални всекидневници, седмичници, списания, регионална преса, онлайн и електронни медии, като информационните единици по теми, свързани с ЕП и неговата дейност за периода, са общо 4528.

Повече новини. Мониторингът регистрира съществено нарастване на медийния интерес към теми, свързани с Европейския парламент и с неговите представители. Налице е увеличение на информационните единици с една трета в сравнение с предходното тримесечие на годината.

Фигури и политики. Българските евродепутати значително динамизират публичните си изяви. Водеща предпоставка за това е активното им участие в кампанията за национален парламент. Същевременно многообразието от новини, свързани с дейността на ЕП, също се увеличава.
Българска политика „по европейски“. Продължава процесът на преплитане на европейска и вътрешнополитическа проблематика. Водещите теми през наблюдавания период обхващат събитията и процесите около и след предсрочните избори, като скандалът с нерегламентираните употреби на специални разузнавателни средства, казусът с бюлетините в Костинброд и протестите. Активна позиция в този контекст заемат както българските, така и чуждестранните евродепутати.
Европейските партийни семейства: подкрепа и критика. Една от най-впечатляващите тенденции за периода е силното активизиране на чуждестранните представители на ЕП по проблеми, свързани с вътрешнополитическата ситуация в страната — както в контекста на предизборната кампания, така и по повод събитията след изборите.

Устойчиви теми. Мониторингът показва устойчив интерес на българските медии по определен кръг от теми: проблеми, свързани със Шенген, или в сферата на енергетиката, както и казусът „Македония и ЕС“. Новата доминанта в медийния интерес за периода април-юни 2013 г. е дебатът за бюджета на ЕС.
Променена медийна география. Изследването регистрира две любопитни прекроявания в географията на регионалния медиен интерес. От една страна, предизборната кампания с евродепутатско участие провокира засилено отразяване на европейски теми и лица сред медиите от Пазарджик. От друга, инициативата „Дни на Европейския парламент във Велико Търново“ дава допълнителна европейска перспектива в дневния ред на медиите от региона.
Избори на хоризонта. Все по-концентрирано в информационните масиви навлиза темата за предстоящите избори за Европейски парламент през 2014 година. Очакванията са за засилване на тенденцията през следващите месеци.
Данните от специализирания мониторинг за периода април-юни 2013 г. бяха представени от доц. Орлин Спасов — изпълнителен директор на Фондация „Медийна демокрация“, и Николета Даскалова, експерт към фондацията. Проектът „Европейският парламент в българските медии“ ще продължи през цялата 2013 г., като резултатите от медийните проучвания за следващото тримесечие ще бъдат представени през ноември 2013 година.
 

Водещи новини

Още новини