Нидерландската пивоварна компания "Хайнекен" (Heineken) съобщи днес, че нетната ѝ загуба, отнесена към акционерите за първото полугодие, е 95 милиона евро (103 милиона долара), в сравнение с печалба от 1,16 милиарда евро през предходната година, предаде ДПА, цитирани от БТА. Компанията заяви, че това се дължи главно на обезценката на инвестицията й в китайската пивоварна "Чайна рисорсис биър" (China Resources Beer).
Печалбата преди извънредни дейности и амортизация (before exceptional items and amortization - BEIA) се увеличи леко с 4,4 на сто, до 1,2 милиарда евро за първата половина на 2024 година. Ръстът на оперативната печалба беше частично компенсиран от по-високите нетни финансови и данъчни разходи.
Оперативната печалба за периода е намаляла с 4,3 на сто до 1,54 милиарда евро спрямо предходната година, поради по-високи нетни разходи, главно поради затваряне на пивоварни и отчитане на хиперинфлацията.
Но приходите за периода са се увеличили с 2,2 на сто до 17,82 милиарда евро спрямо предходната година.
Приходите се увеличиха леко с 5,9 на сто до 17,81 милиарда евро спрямо предходната година.
Компанията заяви, че има ясна визия за своите инициативи за спестяване на разходи и е уверена, че ще постигне целта си от приблизително 500 милиона евро за 2024 година. Това надхвърля нейния средносрочен ангажимент от 400 милиона евро годишно.
Компанията актуализира своята перспектива за цялата 2024 година, за да увеличи органично оперативната печалба в диапазона от 4 до 8 на сто.
"Хайнекен" заяви през април, че очаква да увеличи оперативната печалба в диапазона от ниска до висока едноцифрена стойност и ревизира очаквания ръст на генерираната нетната печалба, за да бъде в по-точно съответствие с очаквания ръст на оперативната печалба.