„Национална мрежа за децата“ връчи на Банка ДСК сертификат „Компания – приятел на детето“ по време на годишната церемония „Златна ябълка“ 2023, която се проведе на 30 май т.г. Отличието се връчва за дългогодишните целенасочени усилия на Банка ДСК в подкрепа на децата и техните родители.
В своя доклад, базиран на подробен одит на дейността, начина на работа, условията за работа на служителите и социално-отговорните политики и инициативи на Банка ДСК, „Национална мрежа за децата“ заключи, че в компанията има утвърдени работещи процедури и политики, които ясно зачитат правата на децата. Банката използва добри практики както по отношение на служителите и техните деца, така и от гледна точка на инициативите и програмите, насочени към каузите на нуждаещите се деца в България. Ползотворното дългогодишно партньорство на Банка ДСК със сдружение „SOS Детски селища България“ и отдадеността на компанията към развитието и образованието на децата от ранна възраст е страхотен пример как бизнесът и неправителствените организации биха могли да си сътрудничат и работят в подкрепа на децата на България.
"Щастливи сме, че Банка ДСК вече е заслужен носител на сертификата, след преминат успешно одит за съответствие. Той валидира високото ниво на политики, стандарти и добри практики в дейността, но и ангажимента на компанията да поддържа това ниво дългосрочно. Като мрежа от 130 организации, работещи за децата, ние ценим всяко партньорство с компании, които допринасят със своята отговорна дейност за детското благосъстояние." – казва Георги Богданов, изпълнителен директор на Национална мрежа за децата.
„Нашата роля е да сме отговорен доставчик на финансови услуги, отговорен работодател с грижа към служителите ни и техните деца и отговорна към обществото и природата компания. През последните повече от 10 г. в Банка ДСК се опитваме да фокусираме общественото внимание върху темата за децата, ранното детско развитие и семейната среда. Вярваме, че положителната промяна в живота на едно дете е инвестиция в бъдещето на България. Сертификатът „Компания – приятел на детето“ е голямо признание за усилията на всички нас в банката“, споделя Гергана Бендурска, директор „PR и комуникации“ в Банка ДСК.
Част от политиките на банката в подкрепа на най-малките са насочени към децата на служители. За тях има възможност да участват във вътрешни събития – спортни и такива с екологична и образователна насоченост. За служителите си Банка ДСК предоставя възможност за гъвкаво работно време, хибриден и хоум офис модел, възможност за допълнително здравно осигуряване на член от семейството, допълнителна детска карта за спорт, семейни мероприятия и други.
Вече 12 г. Банка ДСК е в ползотворно партньорство с „SOS Детски селища България“, като през последните години е и най-крупният корпоративен дарител на сдружението. За тези 12 г. чрез корпоративното дарение в помощ на 2 приемни семейства и възможността за дарения към “SOS Детски селища България“ през АТМ мрежата и онлайн банкирането на банката, компанията е успяла да помогне на 424 деца и младежи в SOS семейни домове, 469 младежи в Програма "Начало на самостоятелен живот" и проект "Пътеки към свободата", 3900 деца, подкрепени чрез SOS Консултативните центрове/Подкрепа на семейството и превенция на раздялата. Освен финансовата помощ, Банка ДСК помага на организацията и чрез своите служители, които даряват едно от най-ценните неща – времето и знанията си на децата.
Финансовата грамотност е един от основните приоритети на Банка ДСК, както за деца, така и за всички нейни клиенти, а и не само. От началото на 2023 г. банката тръгна на театрално турне в училища в страната. Съвместно със сдружение „Артикус“ финансовата институция създава интерактивното представление „Парите – минало и бъдеще“, което има за цел по по-интересен и нестандартен начин да повиши финансовата грамотност сред учениците. Постановката разказва историята на парите, кога и къде за първи път се появяват те и пренася децата в наши дни, когато вече голяма част от финансовите процеси се извършват в дигитална среда. Чрез интерактивни игри и куизове учениците имат възможност да проверят своите знания за финансите. Представлението е играно 11 пъти пред повече от 1100 ученици в 16 училища в цяла България.
(в материала има продуктово позициониране)