Испанската верига от магазини за дрехи и аксесоари "Индитекс" (Inditex), която притежава марките "Зара" (Zara) и "Бершка"(Bershka), отчита увеличение на нетната си печалба с 24 на сто за първите 5 месеца на фискалната година, до октомври, предаде Ройтерс.
Продажбите във физическите и онлайн магазини на най-големия търговец на дребно на модни стоки в света скачат с 19 на сто на годишна основа, малко над очакванията на анализатори. "Индитекс" увеличи цените с 5 на сто и с повече от пролетта насам, за да компенсира повишаващите се разходи, отбелязва Ройтерс.
Нетната печалба на компанията от началото на февруари до края на октомври достига 3,1 милиарда евро при 2,5 милиарда евро през същия период на миналата година.
Продажбите на "Индитекс" се увеличават с 11 на сто през третото тримесечие, с по-бавни темпове в сравнение са предходните месеци, което отразява отслабващото търсене от страна на потребителите.
През третото тримесечие продажбите на испанската верига от магазини за дрехи и аксесоари се увеличават с 16 на сто спрямо същия период на предходната година. В периода между началото на ноември и 8 декември те скачат с 12 процента на годишна база, обяви компанията. Тя се представя добре, откакто Марта Ортега, дъщерята на основателя на "Индитекс" и мажоритарен собственик Амансио Ортега, пое ръководството на веригата през април, без да притежава правомощията на изпълнителен директор, отбелязва Ройтерс.
Около 1000 служители на "Индитекс" в Испания стачкуваха навръх "Черния петък" в края на ноември с искане за по-добро заплащане. Те планират нови трудови протести на 23 декември и 7 януари.