Кризата дава възможност на животозастрахователните компании да отделят по-голямо внимание на качеството на услугата, професионализма на подхода към нашите клиенти, качеството на портфолиото и развитието на алтернативни канали за дистрибуция.
Това каза Георгиос Цаконас, генерален мениджър на MetLife в България, по време на форума „Шумът на парите”, организиран от Profit.bg.
Потенциалът за растеж в животозастраховането е изключително висок, според Цаконас. Той акцентира върху факта, че кризата, всъщност, не се отразява до такава степен на икономическото развитие в България. Макроикономическите показатели не показват намаляване на индивидуалните депозити, което означава че хората не използват своите спестявания за ежедневни нужди.
Но по думите на Цаконас, трудното е да се убедят хората, че е нужно да се ангажират с бъдещето си повече, отколкото преди 2 години, например.
Връзката между животозастраховането и стандарта на живот е жива. Когато състоянието на пазара е перспективно, хората мислят повече за бъдещото си. Когато хората трябва да мислят как да подсигурят средства за оцеляване те трудно могат да мислят за бъдещето. Затова според Цаконас трябва да се предложи продукт, който наистина покрива типичните нужди на определения потребител. Важното е застрахователите да профилират продуктите си. В тази връзка нищо не може да замени предлагането на застраховки през застрахователни брокери. Концепцията за животозастрахователен брокер в момента в България не съществува. Брокерът е лице, което сравнява определен списък от оферти и предлага на клиента, това което би било най-подходящо за него, обясни Цаконас.
„Това е време да се направят клиентите щастливи, но не само заради кризата, а защото това е нашият бизнес“, допълни Цаконас. Той смята, че след 30 години България ще е в много по-добро състояние. "Проникването на животозастраховките ще е много по-голямо от момента. Корпоративното застраховане ще продължи да повишава дистрибуционните си канали. Ще се появят животозастрахователни брокери. Търсенето ще е много по-високо, а компаниите ще трябва да са много по-иновативни във висококонкурентна среда", прогнозира Цаконас.
Събитието през 2012 г. се реализира благодарение на ВИП спонсорите Уникредит Булбанк, ПОК Доверие и MetLife и основните спонсори Евро Финанс, Армеец, Амрита, Chivas, Chevrolet. Медийни партньори на мероприятието са сп. Мениджър, Dariknews.bg, Bulgaria ON AIR, imot.bg, Jobtiger.bg, в. Стандарт, novini.bg и insurance.bg.