За първите два месеца на тази година над 50 000 посещения на граждани и представители на фирми са спестени от Информационния център на Националната агенция за приходите (НАП), информират от Приходната агенция.
От началото на годината до края на февруари 2012 г., чрез телефона за информация на агенцията са обслужени 45 800 обаждания, а служителите на Информационния център са отговорили на близо 4 300 въпроса, постъпили на електронния му адрес.
Най-честите въпроси, чиито отговори търсят клиентите на НАП са свързани с използването на електронните услуги, получаването и ползването на Персонален идентификационен код, попълването на годишните данъчни декларации, документите, които се подават заедно с декларациите, ползването на отстъпки и облекчения. Хората се интересуват и как могат да възстановят здравноосигурителни права, да се освободят от внасяне на здравни вноски.
Клиентите на администрацията търсят помощ и за това как могат да си платят данъците и осигурителните задължения – начини на плащане, срокове, банкови сметки, кодове за вид плащане.
За първите два месеца на годината над 12 000 граждани са направили справка за здравноосигурителния си статус чрез автоматичната услуга на колцентъра. В същото време другата автоматизирана услуга - справка за регистрираните по ДДС фирми, са ползвали 2400 клиенти на администрацията.
Статистиката на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са под 6%, а доволните от получената информация от служителите на НАП са над 90%. Средната продължителност на телефонните разговори за първите два месеца на 2012 г. е била пет минути.