Административните услуги в МВнР вече може да се заплащат с банкови карти

Gettyimages
share

Административните услуги за граждани, извършвани от Службата за заверки и легализации на документи към дирекция "Консулски отношения" на МВнР, вече могат да се заплащат и с банкови карти, съобщават от МВнР на сайта си.

По разпореждане на вицепремиера по правосъдната реформа и министър на външните работи Екатерина Захариева от 19 юни 2017 г. гишетата за прием и регистриране на заявления за заверка и легализация на документи са оборудвани с ПОС терминални устройства. Така гражданите вече имат допълнителна възможност за плащане по Тарифа нр. 3 за таксите за консулско обслужване в страната, които до този момент се заплащаха само с държавни таксови марки, посочват от МВнР.

Досега се налагаше хората, обслужвани в служба "Заверки и легализации" на МВнР, да посетят най-близкия пощенски клон, за да купят необходимите държавни таксови марки, след което да се върнат в МВнР за получаване на услугата. Мерките са насочени към улесняване и ускоряване на процедурите на административното обслужване и са част от усилията на българското правителство в посока намаляване на административната тежест и облекчаване на режимите за работа с граждани. Министерството на външните работи продължава да работи в посока оптимизиране на административните услуги за граждани, които институцията предлага, отбелязват от ведомството.

Поетапно в следващите седмици предстои инсталирането на ПОС терминали и в дипломатическите и консулските представителства на България в чужбина.

Водещи новини

Още новини