По - скъпите суровини увеличиха загубата на "Флорина"

share

По-скъпите суровини увеличиха загубата на "Флорина България" ЕАД. Това показва отчетът на компанията за деветте месеца на годината.

Производителят на сокове отчита отрицателен финансов резултат от 2.76 млн. лв. спрямо постигнатата загуба от 2.04 млн. лв. година по-рано, пише dnevnik.bg.

Данните в отчета показват, че похарчените средства от дружеството за материали са се повишили с 25% до 10 млн. лв. В същото време приходите от продажби се повишават с по-малко от 7%. Това означава, че компанията все още не успява в опитите си да прехвърли поскъпването на суровините за производство в крайната цена на продуктите, което води и до влошаването на финансовите резултати.

"През деветмесечието на 2011 г. дружеството продължава да упражнява дейността си в условията на финансова криза и стагниращ пазар на сокове, нектари и тихи напитки", обясняват в доклада си за дейността от "Флорина".  

През юли и август компанията излиза на лидерски позиции в магазинните канали от off-trade с пазарен дял от 15.2% по обем на продажбите в литри според данни на "Нилсен България".

През отчетния период "Флорина България" ЕАД реализира ръст на нетните продажби на собствените марки спрямо същия период на миналата година от 16.61%. През август компанията има 13% пазарен дял след основния конкурент "Кока-Кола", в обем реализирани литри. Ръстът на пазарен дял се дължи на генерирани обеми в премиум категориите, които са основен фокус за 2011 г.

През същия месец в еднолитрови картонени опаковки в обем литри "Флорина" се нарежда на второ място след "Кока-Кола" с 21.3% пазарен дял. В 250 мл картонени опаковки "Флорина" е пазарен лидер с 51.2% пазарен дял.

Водещи новини

Още новини