Най-богатите в Швейцария харчат все повече за луксозни стоки

share

Най-богатите швейцарци са харчили все повече пари за луксозни стоки през тази година, въпреки че вносните луксозни продукти станаха по-евтини заради силния швейцарски франк, твърди консултантската компания Stonehage, цитирана от "Ройтерс".

Индексът на компанията за луксозен живот в Швейцария се е повишил с 1.2%, а предишните две години имаше понижение от 6.2 на сто.
Покачването на индекса на цените при потреблението е 0.2%, пише dnevnik.bg.

"Цената на луксозния живот се е увеличила въпреки запазващия се висок курс на швейцарския франк към другите световни валути, който намали цените на голяма част от продуктите", се казва в изявление на компанията. "Намаляването на цените на вносните стоки обаче беше неутрализирано от рязкото показване на разходите за живот в Швейцария, особено при наемите", пише още в текста.

В проучването си Stonehage разглежда най-богатите семейства, които разполагат с над 10 милиона долара. Според доклад на Boston Consulting, публикуван неотдавна, близо 10% от домакинствата в Швейцария имат над един милион долара разполагаеми активи.

Индексът на Stonehage се изчислява на базата на потребителска кошница с около 50 продукта и услуги, сред които университетски такси, жилищни наеми в Цюрих и Женева, ски ваканции, луксозни вина и пури.

Заради поскъпването на франка с 10% спрямо еврото и 21% спрямо долара вносните луксозни стоки като коли и пури поевтиняха значително. Разходите за пътуване на най-богатите швейцарци са намалели с 5.6 на сто.

На тези понижения обаче противостои покачването на наемите в Цюрих и Женева съответно с 12 и 4%. "Вярно е, че има недостиг на луксозни жилища под наем в Швейцария, но не очаквахме цените да се повишат чак толкова", заяви Марк Макмълън, изпълнителен директор на швейцарския клон на Stonehage.

Водещи новини

Още новини