През 2015 г. Националната агенция за приходите (НАП) ще осигури възможност на своите клиенти да подават данъчните си декларации и с персонален идентификационен код (ПИК), съобщават от приходната администрация.
От агенцията вече работят върху най-новата електронна услуга. Същевременно оттам отбелязват, че преди пускането й ще трябва да бъдат приети законодателни промени, които да позволят идентифицирането на подателя на декларацията чрез ПИК, а не само с електронен подпис.
Досега в цялата страна са издадени безплатно над 220 000 персонални кодове, като клиентите на НАП са направили с тях над 2,5 млн. онлайн операции. Най-често ПИК се използва за справки за задължения към бюджета и при издаване на удостоверения, допълват от приходната агенцията.
Сега с ПИК гражданите могат да проверяват в интернет върху каква сума работодателите внасят осигурителните им вноски, да получат информация за пенсионния фонд, в който се осигуряват, както и да проследят какъв трудов договор е декларирал пред НАП техният работодател.
Чрез ПИК клиентите на приходната агенция могат да поискат и издаването на документ, като например удостоверение за липса на задължения, да проверят какви са задълженията им към бюджета, както и какви плащания са направили. Клиентите на НАП могат да получат безплатно своя ПИК в офиса на агенцията по постоянен адрес или по регистрация за фирмите.