Fibank е първата банка в България, която извежда комуникацията си с клиентите на следващо ниво чрез налагане на звукова бранд идентичност в партньорство с Любо Киров. Краткият музикален сигнал с гласа на артиста надгражда както клиентското преживяване, така и социалната ангажираност на Fibank към обществото. Преди две години Първа инвестиционна банка стана първата в страната, която внедри в част от своите банкомати гласови менюта, които да помагат на незрящите при изтеглянето на пари. Интегрирано в системите за банкиране, звуковото лого на Fibank допълнително ще улесни достъпа до услуги на хората с увредено зрение.
Как трябва да звучи една банка и колко голямо предизвикателство е тази задача за Любо в период на тоталната му музикална експанзия в родния шоубизнес – вижте в разговора с него.
Любо, заедно с Fibank създадохте първото звуково лого на финансов бранд в България. Какво всъщност е това?
Това е супер кратка мелодия или аудио фрагмент, които създават позитивни асоциации с бранда и, утвърдени с времето, се превръщат в нещо като негово музикално ЕГН. Като артист съм напълно съгласен с твърдението, че осмисляме това, което виждаме, но преживяваме това, което чуваме. Ето защо да изградиш звуковата идентичност, звуковото лого на един бранд, е супер отговорна задача и творческо предизвикателство. За хората, които гледат сериали, например, Netflix е ударния звук в две тоналности, който създава очакване. Създадена успешно, звуковата идентичност прави много тънка границата между бранд и потребител – тя ги превръща в общност.
По скалата от 1 до 10 колко голямо предизвикателство бе това за теб?
Девет (смее се)! Отговорът на въпроса „Как трябва да звучи една банка?” e с повишена трудност, особено когато говорим за един по-консервативен свят като финансовия. Идеята бе развита най-вече в студио. Положихме огромни усилия, за да съберем в мелодия този фин баланс между традиционното и новото, между мечта и нейното случване, между живия живот и по-добрата версия, която човек може да има с помощта на Fibank. Между пънч интрото, близко до пляскането с ръце във фламенкото, и един свеж, атмосферен клубен саунд. Изключително доволни сме от резултата. За мен е чест, че ПИБ ми гласува такова доверие за този проект.
В началото се чува машина за броене на пари. Звуковото лого ще звучи ли от банкомат?
Да, както и при плащане на ПОС терминал. При извършване на други финансови операции също.
Говорейки за пари, кое е по-важно за един млад изпълнител – да твори, чувайки шума на парите, или да твори, чувайки себе си?
Мотивацията на всеки е супер индивидуална, но аз съм на мнение, че артистът трябва да е честен до болка в това, което прави. Тогава другите се припознават в неговата истина и тя лекува. Лично аз правя музика, за да спася себе си. Много ме радва факта, че песните ми помагат и на други. Получавам купища истории на хора, които рестартират в труден момент, намират смисъл и повод да продължат напред след като са чули нещо мое. Парите са признак на успех, но не и за дълголетие на сцената. Колко по-честен си в изкуството си, толкова по-голям шанс имаш да намериш и отгледаш своята публика.
Ако трябва да обобщиш с една дума всичко, което се случва по време на турнето „Ново сърце” до момента, коя ще бъде тя?
Любо(в).
Как се постига ново сърце, Любо?
Новото сърце е избор, който иска здрава работа и постоянство. За да стигнеш до такава вътрешна трансформация и да се доближиш до по-добрата си и осъзната версия са нужни любопитство и смелост. Смислените хора, които срещаме по пътя си, материалните победи – те са бонус. Иначе ние водим, ние пишем историята си със своите избори. Как се казва, всеки е капитан на собствения си „Титаник” (смее се).
За какво си благодарен?
За това, че се научих да живея тук и сега, при това сред хората, а не сред звездите.
(в материала има продуктово позициониране)