Каква е разликата между летните и зимните автомобилни гуми

pixabay
share

Има ли реални разлики между летните и зимните гуми на автомобила? Защо е препоръчително да използвате подходящите за сезона гуми? На тези въпроси ще отговорим тук.

Съществуват три основни разлики: в структурата, каучуковата смес и шарката на протектора. Научете повече за тях в следващите редове.

Зимните гуми

В материала, от който се изработват зимните гуми, има по-високо съдържание на естествен каучук. Така те остават по-гъвкави и меки в студа. Сместа е така проектирана, че зимните автомобилни гуми са в най-добрата си форма при температура под 7ОС. В такова студено време те осигурят още по-голяма допирна площ с пътната настилка. По този начин се получава по-добро сцепление между двете повърхности. Така се постига и по-надеждно управление на автомобила в зимни условия.

Що се отнася до структурата, в шарката на протектора на зимните гуми има малки каналчета със специално проектирани посоки. Тези канали влизат в снега, кишата и леда, осигурявайки оптимално сцепление с пътя.

Имат и дълбока шарка на протектора, която осигурява кухина за сняг. Професионалистите знаят, че нищо не захваща снега по-добре от самия сняг. Натъпканият сняг в шарките придава допълнително сцепление, за да избута автомобила напред по заснежени и заледени пътища.

Летни гуми

Както можете да се досетите, летните гуми са проектирани да се представят добре в топлите месеци. Ето защо летните автомобилни гуми се произвеждат от по-твърда смес, която омеква при по-ниски температури. Така гумите стават подходящо меки както при сухи, така и при мокри пътища. Това позволява на шофьорите да управляват автомобила по-лесно и безопасно и в горещи, и в дъждовни дни.

Тези сезонни гуми ще ви дадат истинска сигурност в голям диапазон от температури и при различни метеорологични условия. Но това не означава, че са подходящи за силните студове, ледове и снегове през зимата. Когато температурата падне под 7ОС, този каучуков материал се втвърдява и става крехък, но за сметка на това, при високи температури не омеква прекалено. Този ефект намалява триенето между асфалта и гумата и удължава нейния живот. 

Автомобилните гуми за лятото имат по-малко каналчета. За сметка на това шарката на протектора им е проектирана така, че да минимизира ефекта на аквапланинга при преминаване по мокра пътна настилка. При високи температури тези каналчета предоставят по-добро сцепление както по дължина, така и странично.

Летните гуми най-често имат опростена шарка, която ляга с голяма площ върху пътната настилка. Така автомобилът се управлява по-лесно и се намалява спирачният му път.

(платено съобщение)

Водещи новини

Още новини