Изпълнителният директор на „Мета“ Марк Зукърбърг обмисля да направи две от най-популярните социални мрежи в света – Фейсбук и Инстаграм, с платен достъп. По този начин той цели да избегне новите правила на ЕС, касаещи защитата на личните данни на потребителите.
Зукърбърг се надява да попречи на Европейския съюз да забрани на „Мета“ да използва персонализирани реклами. Идеята е да се предложи на потребителите платена и безплатна версия. Така потребителите, които предпочитат да плащат, няма да имат реклами и следователно ще отговарят на новите изисквания на ЕС. Безплатната версия очевидно ще продължи да показва реклами и ще проследява потребителска информация.
Цената на платения абонамент ще зависи от броя на акаунтите и типа на устройството. Например, един акаунт във Фейсбук или Инстаграм ще струва 10 евро на месец, като всеки допълнителен акаунт ще вдига цената с още 6 евро. На мобилни устройства цената за един акаунт би се повишила до около 13 евро на месец поради комисионните, начислявани от магазините за приложения на Apple и Google.
„Мета“ се надява да въведе този план през следващите месеци за потребители в Европа, пише „Уолстрийт джърнъл“. Въпреки това компанията също така заявява, че вярва в „безплатни услуги, поддържани от персонализирани реклами“ и че проучва „опции, за да гарантира, че отговаря на променящите се регулаторни изисквания“ в региона.
Основното предимство на абонамента без реклами е, че потребителите могат да се насладят на по-чисто и гладко изживяване, когато сърфират в Инстаграм и Фейсбук, без прекъсвания или разсейване. Освен това потребителите ще имат по-голям контрол върху поверителността си, тъй като няма да се налага да приемат използването на техните данни за рекламни цели.
Има още много време, за да видим дали това ще стане реалност. Разбира се, Европейският съюз може да не бъде убеден от плана, който „Мета“ ще предложи. Ще трябва да изчакаме, за да видим дали това в крайна сметка ще се превърне в реалност и най-вече как потребителите биха се адаптирали към този тип промени.
Не на последно място остава да видим и колко хора ще се съгласят да плащат, за да използват двете социални мрежи.