Тенденции в интернет банкирането

share

Живеем в дигитална ера, в която технологичните иновации се случват изключително бързо. Интернет банкирането, като част от дигиталната трансформация на нашето съвремие, продължава да се развива и променя, като все повече банки и финансови институции предлагат услуги чрез онлайн платформи.

Ето някои от водещите тенденции, които се открояват:

1. Използване на мобилни приложения

С нарастване употребата на смартфони и таблети, мобилните приложения стават все по-популярни като разновидност на онлайн банкирането. Те предлагат удобство и достъпност на потребителите, позволявайки им да извършват проверка на движение по сметки или банкови преводи по всяко време и от всяко място.

Освен това, с цел да улеснят своите клиенти, банките все повече се стремят да опростят процеса за извършване на преводи, като едновременно предлагат нови ползи. Нараства интересът към преводите по мобилен номер, като в Банка ДСК броя на клиентите, които използват тази функционалност отчита ръст 158% само за една година. Наскоро банката надгражда тази услуга и с възможността за извършване на незабавни blink преводи, отново по мобилен номер.

2. Разширяване и усъвършенстване на услугите

Традиционните банкови услуги като преводи, проверка на баланс, плащания и заявки за кредити се предлагат през онлайн платформи. В допълнение, обхватът на възможностите на интернет банкирането се разширява непрестанно с добавянето на нови функции и услуги.

3. Повишаване на сигурността

Защитата на личните данни и финансовата сигурност на клиентите е от съществено значение при използване на портали за онлайн банкиране. Затова банките инвестират значителни средства в подобряване на сигурността на дигиталните си платформи, като включват двуфакторна автентикация, криптиране на данни, системи за мониторинг на измами и други технологии за защита.

Многофакторната автентикация е процес, при който достъпът до информационен ресурс минава минимум през две нива на сигурност. Например, приложението за електронно банкиране DSK Direct се достъпва с потребителско име и парола, а превод на пари към трети лица е възможен след подписване с DSK mtoken или sms с цифров сертификат и въвеждане на индивидуален пин код.

4. Въвеждане на изкуствен интелект и автоматизация

Изкуственият интелект и автоматизираните процеси намират все по-широко приложение в интернет банкирането. Те се използват при подготвяне на персонализирани предложения за продукти и услуги, автоматично класифициране на транзакции, извличане на информация от финансови документи и други високотехнологични системи, като така се улесняват банковите операции.

Подобно иновативно решение е възможността за получаване на потребителски кредит с персонални условия, посредством мобилното приложение DSK Smart. Само с 4 бързи стъпки, отнемащи не повече от 10 минути и то изцяло online, без посещение в банков клон или офис и без попълване на допълнителни документи, клиентите на Банка ДСК могат да получат потребителски кредит.

5. Интеграция с други платформи и услуги

Все повече банки се стремят да улеснят клиентите си, като интегрират своите приложения с други платформи и услуги. Това може да включва сътрудничество с онлайн магазини за плащания, финансови уебсайтове и приложения от трети страни, които предлагат различни финансови инструменти и продукти.

В приложението за електронно банкиране ДСК Direct например, посредством интеграция с външни платформи, се предоставя възможност за плащане на битови сметки, местни данъци и такси. Още едно безспорно удобство и улеснение за крайния потребител.

И това не е всичко! Тези трендове продължават да се развиват динамично, като се очаква в бъдеще да се възползваме от още впечатляващи иновации, насочени към удовлетворяване на нарастващите нужди на потребителите и най-вече към подобряване на тяхното клиентското изживяване.

(платено съобщение)

Водещи новини

Още новини