Продажбата на електрически превозни средства в Гърция през последните три години и половина надминава всички очаквания. Броят на регистрираните през 2022 г. се е увеличил на 8337 от 480 през 2019 г., т.е. нараснал е 17 пъти, съобщи гръцкото икономическо издание „Икономикос Тахидромос“.
Данните са на Асоциацията на представителите и вносителите на автомобили и бяха съобщени от генералния секретар на енергетиката към министерството на околната среда и енергетиката Александра Сдуку. Тя отговаря за програмите „Движа се електрически“, които субсидират придобиването на електрически автомобили.
През 2022 г. в Гърция се движат общо 18 658 електрически автомобила, а през 2019 г. са били едва 1225.
Министерството на околната среда и енергетиката е отпуснало субсидии в размер на 50 млн. евро за подпомагане на физически и юридически лица за закупуване по-евтино на електрически автомобили.
По думи на Сдуку 2022 г. надхвърля за поредна година годишните цели за регистрация на електрически превозни средства, които са заложени в Националния енергиен и климатичен план от 2019 г. Делът на електрически коли е 7,9 процента от пазара на страната.
„От деня, в който поехме ръководството на Министерството на околната среда и енергетиката, електрическите превозни средства вече са утвърдени като алтернативен начин на придвижване“, заяви Сдуку.
Тя обяви новите програми за субсидии: „През 2023 г. поставяме още по-високо летвата, като насърчаваме нови дейности по субсидиране като: „Зелено такси“, „Зареждам навсякъде“ и „Produc-e Green“. Започваме новата година активно с приоритет развитието на нова инфраструктура за зареждане в цяла Гърция и предоставяне на стимули за развитие с цел създаване на нови производствено-промишлени инвестиции в Гърция във веригата за електрическа мобилност, написа Сдуку в съобщение в социалните мрежи.