Социалната мрежа Facebook може би тества бутон Want, който ще позволи на милионите ѝ потребители да добавят продукти към виртуални списъци за пазаруване, съобщават от inews.bg, позоввайки се на Mashable.
Новината дойде от уеб разработчика от Facebook Том Уедингтън, който твърди, че мрежата притежава деактивиран бутон Want, включен в Javascrip кода. Това означава, че в допълнение към съществуващите плъгини subscribe и Like, даващи достъп на потребителите към активността на приятелите си в сайта, един бутон Want би им позволил да видят какви продукти харесват и искат да си купят останалите.
"Кодът е бил пуснат във Facebook Javascript SDK миналата сряда", казва Уединтън пред Mashable и добавя, че в момента следи промените във файла. Програмистът твърди, че е открил няколко други интересни тага, като degrees, age events, social context и privacy selector, но за момента изглежда, че те не работят.
Макар че новият бутон все още не е вкаран в сайта на разработчиците като социален плъгин, според Уедингтът бутонът Want ще работи единствено при проекти под Open Graph под тага "продукти".
За момента от Facebook не коментират изтеклата информация. В бъдеще подобен Want бутон би позволил на социалната мрежа да събира информация за интересите на потребителите, подобно на бутона Like.
Тази новост би позволила на търговците да постигнат по-висока интеграция със социалната мрежа, без да има нужда да създават собствени приложения или платформи.
Уедингтън добавя, че приложенията, които потребителите оторизират, вероятно ще предоставят достъп до "исканите" продукти през приложно-програмния интерфейс (API) на Facebook платформата. Така социалната мрежа би предоставяла универсален списък с желани продукти.
"Ако Facebook позволи на сайтовете да включват цени и информация за продукти, като например ISBN номерата, тогава новата функционалност би станала наистина силна", добавя Уедингтън.