Пощенска банка: През 2021 г. българите заложиха на удобството на картовите плащания

share

Предизвикателната ситуация през изминалата 2021 г. промени в голяма степен платежните навици на българските потребители и се отрази благоприятно на безкешовите разплащания у нас. Това се потвърждава категорично и от данните на Пощенска банка, които показват, че все по-често българите активно се възползват от предимствата на банковите карти като форма на разплащане. През последните 12 месеца обемът на покупките, които клиентите на Пощенска банка са извършили с карти, нараства с 41%, а общата сума на трансакциите се увеличава с 26% спрямо 2020 г. Данните на финансовата институция сочат, че през 2021 година българите са отделили много по-големи суми за пътувания, развлечения и общуване, като са предпочели това да се случва с финансовата лекота, която им осигуряват техните кредитни и дебитни карти.

"Общата картина показва, че хората се опитват да възстановят предишния си ритъм на живот и все повече се ориентират към преживяванията, които бяха принудени да отложат заради наложените ограничения. В същото време анализът на цифрите показва, че дигиталните навици на клиентите се променят трайно и все повече потребители се възползват от удобството на безконтактните и мобилните плащания. През 2021 г. отчитаме чувствителен ръст на клиентите, които активно използват своите кредитни карти. Успоредно с това е нараснала и средномесечната сума на направените от тях покупки. Нашата статистика потвърждава, че иновативните продукти и услуги, в които инвестираме, удовлетворят потребностите на нашите клиенти и се възприемат положително от тях. Това ни стимулира да продължим да търсим финансови решения с добавена стойност, които подобряват клиентското преживяване, като пестят време и усилия, и предлагат улеснени начини за управление и оптимизиране на личния бюджет", коментират от Пощенска банка.

КЪДЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ПЛАЩАТ НАЙ-ЧЕСТО С КАРТА?

През 2021 година Пощенска банка отбелязва ръст на картовите плащания във всички категории, а динамиката на цифрите показва, че българите постепенно се завръщат към удоволствието да общуват свободно, отделяйки все повече средства за пътувания и развлечение.

30% от общия обем на картовите трансакции през изминалата година е направен за покупки в магазини за хранителни стоки и супермаркети. Особено активно клиентите на банката са използвали своите карти на места, на които са имали възможност да се забавляват и да прекарват приятно свободното си време, посещавайки ресторанти, заведения, барове, фестивали и други подобни събития, като 13% от покупките с кредитни карти са в тази категория.

Затвърждава се и тенденцията потребителите да използват своите дебитни и кредитни карти за заплащането на битовите си сметки. Общият дял на направените трансакции за покриване на задълженията за ток, вода, парно и други комунални услуги с кредитни карти, е в размер на 8 %. Един от факторите за това е, че Пощенска банка предлага бърз и удобен начин на плащане на битови сметки през различните си дигитални канали, сред които интернет и мобилно банкиране, както и чрез обогатените функционалности на дигиталните си зони за експресно банкиране.

ОНЛАЙН ПАЗАРУВАНЕТО КАТО ТРЕНД ПРЕЗ 2021 г.

Ограниченията, наложени през 2021 г. във връзка с пандемията, повлияха и на потребителското поведение на българите и косвено стимулираха още по-голям интерес към онлайн пазаруването. Според данните за 2021 г., броят на онлайн трансакциите, направени от клиенти с карти на Пощенска банка, бележи ръст от 23%, а увеличението в общата сума на онлайн покупките е 32% спрямо 2020 г.

КРЕДИТНИТЕ КАРТИ, КОИТО ДАВАТ ПОВЕЧЕ

Цифрите показват, че потребителите все по-активно и пълноценно се възползват от възможностите на своите кредитни карти.

Едно от безспорните предимства е възможността картодържателите да печелят, докато пазаруват. При плащане с всяка Visa или Mastercard карта, за всеки похарчен лев, ползвателите им получават точки по програмата за лоялност „Моите награди“. По-честото ѝ използване за покупки носи съответно и повече точки, заедно с възможността за по-бързото получаване на награда при тяхната обмяна. По този начин чрез програмата за лоялност на Пощенска банка се спестяват пари, тъй като наградите, които ползвателите получават, биха могли да надхвърлят значително стойността на годишната такса за обслужване по кредитната карта (до 500 лв. на година при стандартните карти, и до 1000 лв. на година за тези от по-висок клас). През 2021 г. общата сума на получените награди бележи увеличение от 29% спрямо 2020 г., а броят на клиентите, усвоили парични награди по програмата, нараства с 12% спрямо същия период.

Внушително расте и броят на разсрочените на вноски трансакции, от които клиентите на финансовата институция са се възползвали. Увеличението е с 62% в сравнение с 2020 г. Тази услуга се предлага за покупки или тегления, направени с кредитни карти на Пощенска банка и предлага на своите картодържатели възможност да облекчат бюджета си като изплащат сумата отложено във времето – на 3, 6, 9 или 12 равни месечни вноски. Опцията дава свободата да се планират уверено разходите в краткосрочен план и да се създаде добра финансова дисциплина.

Цифрите очертават ясна тенденция на предпочитание към разплащането с кредитни карти, като е видно, че клиентите отлично разпознават допълнителните предимства, които техните карти им носят и се възползват от опции като по-дългия гратисен период, застраховка, безплатно посещение във ВИП салоните на летищата и др. Поведението на клиентите показва, че все по-голяма част от тях успяват с разумно управление на финансовите средства в кредитните си карти да си гарантират отлични възможности за оптимизиране на личния бюджет.

КАРТА С МНОГО ЕКСТРИ

Кредитните карти на Пощенска банка не само осигуряват допълнителни екстри на своите притежатели, но им дават възможност да се включват в разнообразни промоции и кампании.

До 31 март те могат да се възползват от атрактивни условия за нова кредитна карта Visa и да спечелят 10% cashback на всички трансакции, направени през първите 30 дни от активирането на картата. Тяхната нова карта ще бъде без такса за обслужване за първата година при направени трансакции за минимум 500 лв. през първите 3 месеца.

ПРОФИЛ НА КЛИЕНТА ЗА 2021 г.

Кой е средностатистическият клиент на Пощенска банка? Той е потребител в активна възраст, който живее в сравнително големите градове на страната, технически грамотен, предпочита почти изцяло използването на дигитални канали за управление на своите финанси и безкешовите начини на разплащане, избира да пазарува онлайн, при посещение на големи хипермаркети и бензиностанции плаща с карта, често използва услугите за поръчка и доставка на храна за вкъщи, но също така води разнообразен начин на живот и обича развлеченията, като заведения, барове, спортни зали, кина и театри.

КАКВО ПРЕДСТОИ ПРЕЗ 2022 г.

Новият дигитален стил на разплащане е част от трайна промяна в навиците на потребителите. В годините на пандемия все повече хора свикнаха да плащат дори малки суми в магазините и онлайн със своите карти или смартфони.

Клиентите на Пощенска банка имат привилегията да използват едни от най-иновативните дигитални решения, каквото е дигиталният портфейл ONE wallet - адекватният отговор на реалността, която изисква от потребителите да бъдат все по-бързи и гъвкави, особено когато говорим за организиране на ежедневните плащания. Само за няколко месеца иновацията придоби изключителна популярност сред клиентите на Пощенска банка и над 20 хиляди души избраха да дигитализират и управляват финансите си с ONE wallet. Цифрите показват, че той е предпочитано средство за ежедневните плащания без значение от размера на покупките. Към разнообразните възможности на дигиталния портфейл през 2022 година предстои да бъдат добавени още много нови функционалности, които ще улеснят разплащанията и едновременно с това ще гарантират максимална защита на средствата.

(в материала има продуктово позициониране)

Водещи новини

Още новини