Мобилно приложение в телефона ще върши работата на лична карта

Булфото
share

Министерството на електронното управление ще се опита в най-кратки срокове да направи приложение за електронно идентификация, в което да влязат данните от личната карта. Това стана ясно на пресконференция на ресорния министър Божидар Божанов.

Електронната идентификация в момента "забила" в съда в Люксембург, който тълкува директивата за обществените поръчки.

,,Знам, че няма нищо общо с електронната идентификация, но на практика след серия от перипетии сме стигнали до там'', обясни той.

Това, което ще направим първо, е пилотна система за електронна идентификация чрез мобилни телефони, така че да не разчитаме за начало на личните карти. Те остават приоритет, защото е важно всеки гражданин да има я джоба си средство, с което да разчита на електронна услуга. Мобилните телефони ще са удобна алтернатива на това и нещо, което ще можем да направим бързо без да има нужда да координираме обществени поръчки, МВР и др. Приоритетно ще опитаме да раздвижим процедурата, по който да направим новите лични карти. Те трябва да бъдат с чип така или иначе. Европейски регламент е. Това го нямаме и трябва да го направим. Дори закъсняваме, категоричен бе Божанов.

Номинираният за министър на електронното управление Б. Божанов: Моята цел е да премахнем бюрокрацията

Идеята е криптографската информация да е в телефона. Например, ако искаме да влезем в здравното си досие - там ще пиеше идентифицирайте се и ще го правим чрез приложението с ПИН код, даде пример той.

Той очерта и средносрочните и дългосрочни мерки, които ще бъдат приоритет на Министерството на електронното управление - премахване на 80% от административната тежест чрез отпадане на удостоверенията.

Премахват сините талони за автомобилите

Според Божанов трудовата книжка също трябва да отпадне, но "това няма да е чак толкова лесно".

Надграждането на ключови регистри също ще бъде важно за нас. За да имаме електронно управление, всяка услуга трябва да се основава на национална база данни. Постоянно регистрите трябва да бъдат надграждани с постоянни удобства за гражданите и бизнеса. Имаме ангажимент да дигитализираме голяма част от държавните регистри. Смятаме да направим централизирана система, която да ги, да осигури възможност те да бъдат сигурни. Всеки един регистър трябва да има своето отражение и върху данните, добави той.

Водещи новини

Още новини