Използването на видеоматериали в електронната търговия се е увеличило през изминалата година, като вече над 70% от търговските сайтове в САЩ използват видео. Данните са от изследване на специализираната компания eMarketer, според която обаче все още много търговци има накъде да се развиват и какво да подобряват в това отношение.
В доклад на фирмата се посочва, че редица компании, занимаващи се с електронна търговия, сами изработват видеата, които показват на сайтовете си. За разпространение се използват и външни сайтове, посещавани от много потребители – като YouTube и Facebook.
И въпреки че използването на видеоматериали в този бизнес се увеличава, дори и най-големите в бранша имат малко на брой такива обекти на своите страници.
Усеща се недостатъчно разбиране за това кой е най-правилният подход в такива специфични употреби на възможностите на онлайн видеото, а и оптимизацията за по-добро представяне в резултатите на търсещите машини остава голямо предизвикателство за търговците, считат експертите.
Друг проблем за маркетинговите специалисти в търговските компании е невъзможността да проследяват детайлни данни за гледаемостта във външните сайтове и за оценка на ефекта върху дейността си.
Междувременно обаче правените досега изследвания на потребителските нагласи показват, че потенциалните клиенти оценяват високо използването на видео в търговските сайтове.