Apple - най-скъпата марка в света, би Google

share

Apple изпревари Google като най-скъпата марка в света с прогнозна стойност от $ 153 млрд. в класацията BrandZ на компанията “Милуърд Браун”, част от британския рекламен гигант WPP, съобщи в. “Файненшъл таймс”. През последните 4 години Google доминираше начело в листата, в която участват компании от всички икономически сектори.

Благодарение на успеха на своите водещи продукти като iPhone и iPad технологичният гигант успя да спечели не само потребителите, но и големите корпорации. От 2006 г., когато е създадена класацията BrandZ, досега брандът на Apple е повишил своята стойност със $ 137 млрд. - 859%. Новата оценка е сравнима с пазарната капитализация на компанията, която възлиза на $ 320 млрд. и се е увеличила петкратно за последните 5 години.

Технологичният сектор държи лидерството сред най-скъпите марки. В десетката се намества и McDonald's заради високия ръст на продажбите в развиващите се пазари и обновеното меню, което включва по-здравословни храни като овесени ядки.

Увеличение на приходите през април отчете McDonald's в сравнение с година по-рано. В сметката се включват продажбите на отворените поне от година ресторанти на веригата. От началото на годината акциите на най-голямата ресторантска верига по приходи в света са поскъпнали с 2,5%.

Amazon изпреварва Wal-Mart като най-скъпия бранд в търговията на дребно. Те са оценени съответно на $ 37,6 млрд. (14-о място) и $ 37,3 млрд. (15-о място). В същото време Wal-Mart има 10 пъти по-високи продажби и 5 пъти по-голяма пазарна капитализация, отколкото онлайн магазинът.

Засилва се присъствието на държавите от т. нар. група БРИК - Бразилия, Русия, Индия и Китай, която вкарва 12 свои представителя сред стоте най-скъпи марки.

Въпреки че девет от десетте най-скъпи марки са на американски компании, в десетката се нарежда и китайският телеком China Mobile.

Най-голям ръст на стойността си отчита социалната мрежа Facebook, чийто бранд се оценява на $ 19,1 млрд. (35-о място) - с 246% повече, отколкото преди година.

Общата стойност на стоте най-скъпи марки се увеличава със 17% за последната година, възлизайки на $ 2,4 трилиона. Това се обяснява с нарастването на световната икономика.

В края на март друга класация - “Глобъл 500” на компанията “Бранд финанс”, отреди осмо място на Apple, оценявайки бранда й на $ 29,54 млрд. Там лидерското място се заема от Google - $ 44,29 млрд.

Методиката на двете изследвания е различна. Докато “Глобъл 500” се фокусира върху самата марка, BrandZ оценява приносът на брандовете за продажбите на компаниите и включва прогнози за бъдещ ръст на приходите.

Водещи новини

Още новини