Микроблог услугата Туитър е информирала Конгреса на САЩ за рекламни обяви, публикувани чрез акаунти на руската телевизия Ар Ти (бившата "Раша тудей") и ориентирани според социалната мрежа към американската аудитория. Туитър съобщи това вчера, след като неин представител бе изслушан от законодатели в САЩ, предаде ТАСС.
Миналата година Ар Ти, обвинена от Вашингтон в стремеж да повлияе върху президентските избори през 2016 г., "е рекламирала 1823 туита, насочени безспорно или вероятно към американския пазар", цитира Франс прес съобщение на Туитър.
АФП напомня неколкомесечните вече критики срещу социалните мрежи, че са съдействали за разпространение на руска пропаганда по време на избирателната кампания, довела до победата на Доналд Тръмп. Предположенията за руска намеса в изборите се разследват от Конгреса и от специален прокурор.
По данни на Туитър телевизия Ар Ти е похарчила миналата година малко над 274 000 долара за реклама в САЩ.
Социалната мрежа настоява, че по време на щатските президентски избори старателно е премахвала постове, целящи намеса в изборния процес - например лъжливи съобщения, чиито автори предлагали на избирателите да гласуват чрез есемеси. "Не сме установили акаунтите, свързани с такива действия, да имат явен руски произход", подчертава Туитър.
Кремъл няма никакво отношение към публикуването на политическа реклама в мрежата Фейсбук и не знае кой стои зад подобни поръчки, заяви преди седмица Дмитрий Песков, прессекретар на руския президент. Руската страна никога не е участвала в подобно нещо, каза пред журналисти Песков, коментирайки съобщения, че Фейсбук ще предостави на американския Конгрес данни за политическа реклама, поръчана от Русия.