LG Electronics заяви в петък (6 януари), че ще представи първият си модел телевизор, снабден с Google ТV, през следващата седмица по време на годишното Изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас.
Така южнокорейският производител на електроника се присъединява към Sony и Samsung, които също са партньори на Google на прохождащия телевизионен интернет пазар, коментират от Reuters.
С Google ТV най-голямата търсачка в света се надява да повтори успеха на мобилната операционна система Android, този път обаче на телевизионния пазар. Успехът на "умната" телевизионна платформа в "завладяването" на всекидневието има ограничен успех досега поради липсата на достатъчно уеб съдържание, както и поради слабата подкрепа от страна световните хардуерни производители.
Идеята на Google TV е да осигури на потребителите достъп до уебсайтове и видео материали онлайн директно през телевизора, както и специализирани приложения като видеоигри. Към момента услугата е вградена в някои модели телевизори на Sony. Инженерите на Samsung също работят със щатската компания за пускането на телевизори с Google TV.
На своя блог от Google заявиха, че освен LG, нови партньори на компанията са Marvell Technology Group, MediaTek, както и американският производител на телевизори Vizio.
Въпреки че опитът за обединяване на интернет с телевизията да изглежда примамлив, то в близко бъдеще едва ли ще можем да очакваме бум в интернет телевизията, подобен този мобилните технологии.
Изследователската компания DisplaySearch очаква ръст на глобалния телевизионен пазар от едва 2% през тази година, което все пак е успех в сравнение с миналата година, когато ръстът беше нулев. Като основни причини за лошата ситуация в бранша експертите изтъкват ниското потребителско търсене и световната икономическа криза.