През 2016 година технологията за виртуална реалност най-накрая ще постигне дългоочаквания си пробив. Прогнозира се, че продажбите за пръв път ще достигнат 1 милиард долара. Това сочат анализи на консултантската компания Deloitte, цитирани от Фокус. Експертите заявяват, че през 2016 година ще бъдат продадени 2.5 милиона шлемове за виртуална реалност, въпреки че все още има пречки, които ограничават технологията.
Компании, сред които Sony, Facebook и HTC залагат на виртуалната реалност като на следващото поколение в сферата на развлекателната индустрия. Oculus, фирмата за виртуална реалност, придобита от Facebook за два милиарда долара през 2014 година, посочи миналата седмица, че първият й шлем - Oculus Rift, ще бъде пуснат на пазара през месец март. Не след дългоо се очаква да го последват и конкурентите му.
Deloitte прогнозира, че през настоящата година за устройства за виртуална реалност ще бъдат похарчени приблизително 700 милиона долара, а за софтуер - допълнителни 300 милиона долара, като това е еквивалента на 10 милиона копия на игри.
Технологията има потенциала коренно да промени филмите и телевизията, пренасяйки потребителите във виртуални светове, и да разкрие нови хоризонти в образованието и психотерапията. Първоначалното й приложение обаче вероятно ще бъде предимно във видеоигрите. Според Deloitte въпреки че първите шлемове за виртуална реалност ще се появят в множество домове през тази година, тя ще остане сравнително малка ниша до подобряването на компютърната мощност. Геймърите ще се нуждаят от най-модерните компютри или конзоли, за да играят на игри във виртуална реалност. Оборудването и необходимите за това инвестиции вероятно ще бъдат непосилни за мнозина.