Въпросът с електрическите автомобили в момента, освен тяхната себестойност, е и фактът, че станциите за зареждане не са толкова много в сравнение с бензиностанциите. Това води до тревожност от страна на шофьорите за тяхната кола и колко далеч може да отведе, преди да и свърши мощността, пише "Монитор".
През годините производителите на автомобили увеличиха обсега на колите си, но предполагаме, липсата на станции за зареждане все още е проблем. Ето защо ние сме сигурни, че собствениците на електрически автомобили са развълнувани да научат, че университета Clemson се готви да тества мобилни безжични системи за презареждане на електрически превозни средства.
Преди време, университетът тества стационарна системи за безжично зареждане, но сега те се подготвят за тестване на мобилна версия, която на теория трябва да зарежда превозни средства докато са в движение. Според изследователите това, което прави тяхната безжична технология, различна от тези на Bosch и Evatran е количеството енергия възможно да се прехвърли, което според учените е до 250 киловата.
Университета Clemson не е първият тестващ такива системи. Преди няколко години Volvo представи подобна система, а по-рано тази година, правителството на Обединеното кралство също обяви, че ще започне тестване на рзположена под пътя система за безжично зареждане на електрически автомобили.