Хардуерните компании, които предлагат смартфони и таблети с екрани, по-малки от 9 инча, ще получават безплатен Windows за тези устройства. Освен това производителите ще могат да предлагат и безплатен едногодишен абонамент на Office 365, макар че не е ясно точно s кои планове.
Това е поредният агресивен ход на Microsoft в посока популяризиране на операционната система в мобилния свят, пише "Монитор".
“Искаме да премахнем всички пречки между вас и създаването на тези устройства”, заяви Тери Майерсън, корпоративен вицепрезидент на Групата за операционни системи на Microsoft, по време на конференцията Build в Сан Франциско. Този ход не само за пореден път показва необходимостта, която изпитва Microsoft, от по-ефективна конкуренция на Android и iOS. Също така е признание на редмъндския гигант, че преди стабилният като скала франчайз на Windows сега е изправен пред една доста по-различна реалност.
Например Microsoft, която традиционно “защитаваше” Windows за сметка на по-широкото разпространение на Office, сега вече предлага версия на Office за iPad, при това още преди да е завършила своята “touch first” версия на Office за Windows таблети. Това щеше да е немислимо за компанията преди няколко години.