Китайският производител на персонални компютри Lenovo, съобщи в четвъртък, че печалбите на компанията за тримесечието почти са се удвоили благодарение на силните продажби през периода, съобщава АП.
Резултатите идват в момент, в който Lenovo се разраства в мобилните технологии – област, в която компанията се състезава с играчи от ранга Apple и Samsung на китайския пазар. Освен това компанията придоби германския производител на мултимедиийни продукти Medion. Джойнт Венчър с японската NEC пък засили позициите ѝ на японския пазар.
Печалбите за последните три месеца, до 30 юни, възлизат на 108 милиона долара, което представлява ръст от 98% в сравнение със същия период миналата година, съобщава китайският производител.
Продажбите за същия период са нараснали с 15% до рекордните 5,9 милиарда долара. Така делът на компанията на глобалния пазар достигна до 12,2%, което също е най-високия резултат, постиган от Lenovo досега.
Китайската компания, която закупи през 2005 г. PC-отдела на IBM, тази година изпревари тайванската Acer и се превърна в третия по големина доставчик на персонални компютри в света, сочат данните на International Data Corp.
Сред бъдещите планове на Lenovo е постигане на дял от 20% на доставките на таблети в световен мащаб.