Facebook предлага на своите американски потребители иновативната търсачка Graph Search. Чрез въпросната потребителите ще могат да откриват значително по-лесно информация за своите приятели, конкретни личности, места, снимки и интереси, близки до техните.
В съобщение до пресата най-голямата социална мрежа в света потвърди притеснението на някои анализатори, че за качествената работа на търсачката ще се изискват лични данни от потребителите, пише inews.bg.
За да успеят да внедрят безпроблемно новия алгоритъм на търсене, от Facebook ще предложат специфични правила за търсене и ще работят в тясна кооперация с търсачката на Microsoft – Bing.
Идеята, залегнала в налагането на новата търсачка, е да задържи за по-дълго време потребителите в социалната мрежа. Graph Search ще добави филтри за типове места, харесано от х личност, посетено от х личност и т.н.
За съжаление все още липсва информация кога точно новаторската търсачка ще се предлага и на родните юзъри, използващи мрежата.