Самолетът, който излетя от Сиатъл, се приземи рано тази сутрин на летище Ханеда в Токио.
Машината бе тържествено посрещната с плакат "Добре дошъл в Япония” и с водни струи под формата на арки, изхвърляни от две пожарни коли на пистата.
На японска земя 787 Dreamliner, който се слави със своя икономичен разход на гориво, ще премине през серия от тестове от закупилата го компания All Nippon Airways (ANA) при подготовката му за комерсиални полети по линията Япония-САЩ.
Пристигането на самолета маркира края на тригодишното чакане на АNAза доставките му, които бяха няколкократно отлагани от 2008 г. насам поради технически проблеми.
Dreamliner разполага с два реактивни двигателя и е направен основно от въглеродни нишки и други композитни материали, вместо от традиционния алуминий. Те правят самолета по-лек и с 20% по-икономичен от традиционните модели със средни размери, съобщават от Boeing.
Освен икономичността, сред предимствата на модела са по-големите прозорци в пилотската кабина, повечето пространство в отделенията за багаж над главите на пътниците, и най-вече по-високото въздушно налягане в салона.
Така когато машината е на височина 10 км, налягането вътре ще отговаря на надморска височина от 1800 метра, вместо на сегашните 2400 м. Увеличеният приток на кислород ще подобри чувствително удобството на пътниците по време на дългите презокеански полети.
До момента Boeing имат 835 заявки за новия Dreamliner от различни авиокомпании по света. Първите доставки към АNA ще бъдат през август или септември тази година, уверяват от компанията.
Конкурентния на Dreamliner модел А350 на Airbus пък ще влезе на служба при Катарските авиолинии през 2013 г. Към момента европейската компания има приблизително 600 поръчки за новия си самолет, който също е направен основно от въглеродни полимери.