Нисан пускат кола за 3000 долара

share

Японският автопроизводител "Нисан" смята да възроди легендарния допреди около 30 г. модел "Датсун". Лекият автомобил ще струва между 3 и 5 хиляди долара и е предназначен за нископлатежоспособни клиенти от т.нар. нововъзникващи пазари - страни като Русия, Китай, Индия, Индонезия, Близкия изток и Африка.

Подробностите около новия проект се пазят в тайна, но в интервю за "Уолстрийт джърнъл" шефът на "Нисан" Карлос Госн каза, че компанията готви 6 модела от новия "Датсун", които ще започнат да излизат на пазара от 2014 г.

За да се поберат в тази цена, автомобилите ще се произвеждат и там, където ще се продават. Първите нови датсуни, изглежда, ще се появят в Русия в рамките на общия проект на концерна "Рено-Нисан" с руския "АвтоВАЗ", като ще заместят познатата "Лада", произвеждана в завода в Толиати край Волга.

Концернът ще вложи 1 млрд. долара в това голямо преустройство на своята стратегия.
Новината сериозно развълнува и американците от поколението на следвоенния бейби бум, за които марката "Датсун" стана един от символите на 60-те и 70-те години със своята надеждност и икономичност на прилична цена.

Шефът на "Нисан" Карлос Госн обаче побърза да охлади ентусиазма им и обясни, че новата кола просто няма как да се появи на американския пазар, защото ако трябва да бъдат спазени задължителните изисквания към всеки нов автомобил там, кола на такава ниска цена е немислима.

Затова новият "Датсун" ще разчита на легендарното си име и старата си слава, но само в страни, където ще може да се продава почти само като базисен модел, т.е. без екстрите, с които в развитите страни са свикнали и които значително оскъпяват колата.
Новата стратегия на компанията е продиктувана от факта, че именно тези страни имат най-бурно растящ дял от световния автомобилен пазар в момента. Сега най-евтиният модел на "Нисан" - компактът Tsuru, се продава в Мексико за $ 8000.

Много скептици обаче, включително и в самата компания, смятат, че идеята е неудачна, защото не може да се произведе приличен автомобил на тази цена. А и в младите пазарни икономики потребителите вече също имат по-високи изисквания.

Водещи новини

Още новини