Германският автомобилостроител BMW е продал около 595 000 автомобила през първото тримесечие, което е с 1,1 на сто повече, отколкото преди година благодарение най-вече на изцяло електрическите превозни средства, както и на отлично представящите се спортни и луксозни автомобили. Това съобщи днес компанията, цитирана от ДПА.
Броят на продадените автомобили, задвижвани от батерии, е нараснал с почти 28 на сто до 82 700, а продажбите на скъпите луксозни и спортни автомобили са скочили с почти 22 на сто по данни на компанията.
Базираната в Мюнхен компания обяви, че е успяла да отговори на промяната в търсенето на потребителите с различни типове задвижване и набор от предложения.
Йохен Голер, член на управителния съвет на BMW, който отговаря за продажбите, заяви, че стратегията е доказала целесъобразността си. Продажбите на европейския пазар са се увеличили с 5,5 на сто до около 228 000, а в САЩ – с 1,2 на сто до 91 000 превозни средства. На китайския пазар доставките са се свили с 3,8 на сто до около 187 000 автомобила.
Марката Mini е продала с 9,4 на сто по-малко автомобила до малко под 83 000 превозни средства.
Шефовете на BMW залагат на лек растеж на доставките през 2024 г. Очакванията са изцяло електрическите превозни средства и модели от високия премиум сегмент да постигнат двуцифрен процентен растеж.
Миналата година компанията е продал 2,55 милиона автомобила.
BMW ще представи финансовите си данни за първото тримесечие на 8 май. Годишното общо събрание ще се проведе на 15 май, отбелязва БТА.