Продажбите на "Дачия" (Dacia), която е собственост на "Рено" (Renault), растат с 24 на сто през първото полугодие на годишна база, съобщава БТА, като се позовава на данни на компанията.
За периода януари-юни "Дачия", която се радва на бестселъра си "Сандеро" (Sandero) и същевременно разширява гамата си от електромобили, е продала 345 432 автомобила. За същия период на 2022 г. са били реализирани 277 885 коли, като пазарът е изпитвал негативното въздействие на пандемията и недостига на компоненти.
Въпреки подобренията проблемите по веригите на доставки остават, в резултат на което през първото полугодие от завода на "Дачия" в Мароко, произвеждащ "Сандеро", са излезли 20 000 коли по-малко от възможното.
През първото полугодие и четирите основни модела на "Дачия" бележат ръст на продажбите, като тези на хибридния модел "Джогър" (Jogger) скачат със 130 на сто. Продажбите на произвеждания в Китай модел "Спринг" (Spring), един от най-добре представящите се електромобили на френския пазар, растат с 38 на сто, а тези на "Сандеро" - с 24 на сто.
Неблагоприятните икономически условия са довели до спад на търсеното в много страни, но брандът "Дачия" може да предложи добра алтернатива на потребителите, изпитващи ценовия натиск", заяви директорът по продажбите на компанията Ксавие Мартине.
По думите му проблемите по веригите на доставките продължават да пречат на производството, макар и ситуацията бавно да се подобрява. "През миналата година ни липсваха по три части на автомобил, а през тази - по две. Положението се подобрява, но все още не можем да произведем всички коли, които желаем", казва той.