Продажбите на автомобили в Китай са се увеличили с 9,5 на сто през 2022 г., като покупките на електромобили почти са се удвоили. Търсенето на най-големия автомобилен пазар в света обаче се е свило през декември, предвещавайки по-слаб растеж на пазара тази година. Това сочи браншови доклад, цитиран от Асошиейтед прес.
Продажбите на високопроходими автомобили (SUV), седани и миниванове миналата година са се увеличили до 23,6 милиона, отчита Китайската асоциация на автомобилните производители (China Association of Automobile Manufacturers). Общите автомобилни продажби, включително пикапи и автобуси, са нараснали с 2,1 на сто до 26,9 милиона.
През декември продажбите на коли са спаднали с 6,7 на сто спрямо същия месец на миналата година до 2,3 милиона, тъй като потребителското търсене е отслабнало под натиска на анти-ковид политиката на властите, която задържа милиони хора по домовете им, както и заради кампанията на правителството за овладяване на корпоративните дългове. Общите автомобилни продажби са намалели с 8,4 процента до 2,6 милиона.
Браншовата организация прогнозира стабилен растеж тази година, който обаче може да се забави до едва 3 на сто, информира БТА.