Спад на продажбите на автомобили в Китай през първите шест месеца на годината, но силно увеличение през юни

share

Продажбите на автомобили в Китай са спаднали със 7,1 на сто през първата половина на 2022 г. спрямо същия период на миналата година, но търсенето на превозни средства на най-големия автомобилен пазар в света е скочило през юни, съобщи браншовата организация, цитирана от Асошиейтед прес.

Общите продажби от януари до юли са достигнали 12 милиона, по данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), цитирани от Синхуа. Това е предварителна оценка, изготвена въз основа на сведения от големите компании, което означава, че тя може да се промени впоследствие.

Продажбите през юни са нараснали с 20,9 на сто за една година до 2,4 милиона. В съобщението не са посочени подробности за продажбите на електромобили и други видове превозни средства.

Продажбите на автомобили в Китай пострадаха от опасенията на потребителите от икономически спад, както и от недостига на чипове и нарушенията на световните вериги за доставки заради пандемията от коронавирус.

Продажбите на "Фолксваген" са спаднали драстично

Продажбите на лични автомобили са се увеличили на годишна основа с 22,6 процента до 1,94 милиона, уточнява Франс прес, позовавайки се на данните на браншовата организация. На месечна основа увеличението е с 43,5 на сто.

През май автомобилните продажби в Китай се понижиха със 17 на сто на годишна основа, а през април спадът бе с цели 40,4 на сто - най-големият от 2020 г.

За да поддържа тази тенденция към увеличение, Китай публикува вчера серия нови мерки за стимулиране на продажбите. Министерството на търговията и 16 други ведомства обявиха възможно продължаване на данъчните облекчения за покупка на електромобил, както и план за изграждане на повече зарядни станции, допълва БТА.

Водещи новини

Още новини